Робоче колесо відцентрового насоса
Робоче колесо - це один із найважливіших елементів відцентрового насоса, що створює обертання, яке необхідне для перекачування робочої рідини. Залежно від умов експлуатації, форма і матеріали виготовлення цієї деталі можуть бути різними.
У розрахунку робочого колеса відцентрового насоса використовуються базисні формули гідродинаміки, наприклад, рівняння Ейлера. Взявши за основу сталість частоти обертання колеса, відсутність енерговитрат, а також нескінченно велике число лопастей, товщина яких наближається до нуля, можна зробити обчислення кожної складової швидкості потоку і напору. Отримані дані можна використовувати для обчислення необхідних розмірів і визначення оптимальної конструкції цієї деталі.
Робоче колесо відцентрового насоса не завжди має ідеально круглу форму, чіткий контур і виключно прямі лопасті. Так, багерні й однолопастні деталі, оснащені кількома каналами, оптимальні для перекачування рідин із завислими частинками, що дає змогу використовувати їх у гірничодобувній промисловості.
Робочі колеса відцентрових насосів можуть бути зірчастими, радіальними, однопоточними, периферійними. І це далеко не повний перелік типів конструкцій таких деталей. Усі робочі колеса поділяються на швидкохідні, нормальні та тихохідні. Нині широко використовуються колеса «плаваючого» типу, що володіють особливими характеристиками, високою якістю і ступенем надійності. Зменшуючи зазори напору, усуваючи різні перешкоди для протікання робочої рідини, вони сприяють підвищенню продуктивності агрегату на 40-70 відсотків.
Ремонтні роботи таких деталей проводяться не часто. При сильному зносі і неможливості подальшого використання колесо просто змінюють на нове. Основними причинами приходу в непридатність таких елементів є їхня схильність до кавітації, а також негативний вплив абразивів, у ролі яких можуть виступати дрібні тверді частинки, які містяться в речовині, що перекачується. Саме тому агрегати, що працюють у таких умовах, оснащуються колесами, виконаними з високоміцного металу з багатошаровим антикорозійним покриттям. Найбільш схильний до пошкоджень вихровий пристрій робочого колеса, вироблений із бронзи. Однак процес його заміни досить простий, недорогий і займає небагато часу.